4 Şubat 2013 Pazartesi

Tambuğday Unlu Çikolata Parçacıklı Portakallı Kurabiye


Sizin kurabiyelerle aranız nasıl bilemiyorum ama ben çayın veya sert bir filtre kahvenin yanında ufak da olsa bir kurabiye yemeye bayılırım. Evdeki keyiflerimdendir. Zencefilli kurabiyeden, nane limonlu kurabiyeye, elmalıdan çikolatalıya hepsini severim. Kurabiye derken, şu pastanelerde satılan kuru pastalardan bahsetmiyorum tabi ki :) Ev yapımı, çeşit çeşit, renkli renkli kurabiyelerden bahsediyorum.

En sevdiğim çeşitlerinden biri de  bol çikolatalı, çikolata parçacıklı kurabiyeler. Bu postumda size tambuğday unu ile yapılmış, bol çikolata parçacıklı, portakallı kurabiye tarifinden bahsedeceğim.

Daha önce defalarca yaptığım bir kurabiye çeşidi kendisi, ama her birinde nedense farklı bir tarif uyguladım diyebilirim. Dr Oetker ve Carte d'Or hazır kurabiye karışımlarını da denedim, kendim de uydurdum, netteki tarifleri de denedim, en sonunda bence hatta tüm ev halkınca en güzel olan tarifi yakaladım. Üstelik de %70i tambuğday unu. Size tavsiyem hazır karışımlara bulaşmayın, üşenmeyin; sizden topu topu 2 dakika fazla alır evde yapmanız.

Tambuğday ununun faydaları konumuz değil ama ben beyaz undan çok daha iyi olduğu için onu kullandım. Tabi burda itiraf etmem gereken bir şey de var, tatil için aile evine geldiğimden malzeme alışverişleri babama kalabiliyor. O da Sinangil markasının tambuğday ununu almış annemler katmer yapsın diye. Ben de unu görünce, neden bunu kullanmıyorum ki dedim kendi kendime. İşin aslıysa bir nebze de olsa daha masum bir kurabiyeyle içimi rahatlatmak tabi ki :)

Beyaz unla olmadığı anlaşılmıyor, ne dokusu ne de tadından. Hatta daha bile lezzetli diyebilirim. Gönül rahatlığı ile deneyebilirsiniz. Ilıkken tadı inanılmazdı, herkes daha soğumadan ikişer üçer hüpletti. Çikolatalar akışkan içi yumuşak dışıysa çıtırdı. Tereyağının kokusu ve tadı, çikolata ve portakalın uyumu... Magnum reklamı gibi oldu sanki ama az bile bu kurabiyeler için.




Aradığınız, un kurabiyesi gibi ağızda dağılan bir tarifse bu size uygun değil. Benim çikolata parçacıklı kurabiyemin dışı çıtır ama biraz yapışkan, içiyse kek gibi bir dokuda. Bol bol çikolatalı hatta bir kısmı portakallı. Tabi ki siz tarifin içeriğine istediğiniz malzemeleri ekleyerek daha zengin bir hamur da elde edebilirsiniz, zevkinize kalmış.

Babam unu Migros'tan almış, muhtemelen siz de süpermarketlerde bulabilirsiniz.

Burda değinmek istediğim bir konu var, kurabiyedeki çikolata seçimi. Kullanacağınız çikolata elbette ki size kalmış ama tavsiyem bitter ve %70 kakao oranına sahip bir çikolata tercih etmeniz. Damla çikolata yerine istediğiniz bir çikolatayı buz dolabında soğutup, bıçakla küçük parçalar kırarak da kullanabilirsiniz.

-Sütlü çikolata kullanmak isterseniz de yine kakao oranı daha yüksek olanları kullanmayı tercih edin.

-Ekstra olarak fındık, fıstık, ceviz, badem, limon kabuğu, fındık ezmesi, fıstık ezmesi ne isterseniz kullanabilirsiniz.

-Kuruyemiş kullanacaksanız önceden dilediğiniz boyutta çekin, 1-1.5 çay bardağı bu tarif için yeterli olacaktır.

-Fındık veya fıstık ezmeli çikolata parçacıklı kurabiyeler yapmak için de 4-5 yemek kaşığı ezme yeterli olacaktır.

Kurabiye hamurunu yapmaya girişmeden önce bilmeniz gerekenler:

+Tereyağı oda sıcaklığında yani yumuşamış olmalı.
+Yumurta da aynı şekilde oda sıcaklığında olmalı.

+ Kurabiyeyi hemen yapmak istiyorsunuz ama malzemeleriniz soğuksa benim yaptığım yöntemi deneyebilirsiniz. Yumurtaları çok sıcak olmayan bir kasede 1 dakika bekletiyorum. Tereyağını iste mikrodalga da yumuşatıyorum. Mikrodalga yerine ocakta da kısık ateşte eritebilirsiniz, burda dikkat edin, hepsi erimesin. yarısından biraz daha azı eridiğinde ocaktan alın, o kendi içinde yumuşayacaktır. Zaten hamur koyu bir kek hamuru gibi olacak, bu yüzden tamamen erimediği sürece sorun yok.

+Fırın tepsisine mümkünse pişirme kağıdınızı önceden serin.

+Kurabiye hamuruna girişmeden önce portakalları rendelemeyi unutmayın. :)


                     

Portakallı Çikolata Parçacıklı Kurabiye Tarifi (30-35 tane)

Malzemeler

  • 1.5 su bardağı tambuğday unu + 1 su bardağı beyaz un. (isterseniz 2.5 su bardağı ölçüsüne sadık kalarak oranı değiştirebilirsiniz veya sadece biri ile de yapabilirsiniz)
  • Oda sıcaklığında 2 yumurta
  • 200 gr yumuşak tereyağı
  • 1/2 su bardağı+2 yemek kaşığı beyaz şeker (Şeker miktarını damak tadınıza göre artırabilirsiniz ben çok tatlı sevemdiğim için bu miktar bana yeterli oldu. Ama ideali toplamda 1.5 subardağı diyebilirim, şekeri çırparken tadına bakın, eğer az gelirse eklersiniz)
  • 1/2 su bardağı esmer şeker (bulamazsanız beyaz şekerle tamamlayabilirsiniz)
  • Yarım çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
  • 250 gr damla çikolata/çikolata parçaları
  • 1 küçük portakalın kabuğunun rendesi
  • 1 çay kaşığı vanilya özütü
  • 1 çay kaşığı tuz (Deniz tuzu tercih ederseniz rafine kaya tuzlarının acımsı tadı olmaz)
  • Eğer isterseniz 1.5-2 çaybardağı kuruyemiş kırıkları- artık ne isterseniz, veya 4-5 yemek kaşığı fındık-fıstık ezmesi)

Yapılışı:

Öncelikle fırın tepsinize pişirme kağıdını yerleştirin.
Fırını 200 C'ye ayarlayın.
Portakal kabuğunu rendeleyin, kuru yemişleri çekin.
---
Bir kapta un ve kabartıcıyı kaşık ile karıştırın.


Başka bir kapta önceden yumuşattığımız tereyağına şekerleri ve tuzu ekleyip mikser ile iyice çırpın.



Çırpılmış ve krema kıvamına gelmiş karışıma yumurtaları ve sıvı vanilya kullanacaksanız onu ekleyip çırpın. Vanilya yerine vanilin kullanacaksanız una eklemeniz gerekli.



Çırpılmış yumurtalı karışıma unu 2 veya 3 seferde ekleyip çırpmaya devam edin. Eğer ezme kullanacaksanız unun yarısını karıştırdıktan sonra ezmeyi ekleyin ve tekrar karıştırın. Daha sonra kalan unu ekleyin ve karıştırın.


Çikolatayı en son ekleyeceğiz, eğer kuruyemiş ekleyecekseniz, unun tamamı bitip hamur kıvamına geldikten sonra ekleyin ve karıştırın.


Ben iki parti yaptığım için bir kısmı portakallı, bir kısmı sade idi. Portakal kabuklarını çikolataları ekleyip karıştırdıktan sonra hamuru ikiye ayırıp kaplardan birine ekledim. Siz isterseniz çikolatayla ekleyebilirsiniz.

Hamurunuz muhtemelen elle şekilendirecek bir kıvamda olmayacak, bu yüzden dondurma kaşığı veya 2  tane yemek kaşığı kullanabilirsiniz. Yemek kaşığının biri ile hamuru alın ve tepsiye diğeri ile topak bir biçimde tepsiye düşecek şekilde sıyırarak tepsiye bırakın. Dondurma kaşığı zaten kendisi bırakıyor.


Sizin ceviz gibi bıraktığınız hamur topları eriyip 3-5 cm çapında kurabiye olacaklar, bu yüzden aralarında mesafe olmasına özen gösterin.


Hamurları tepsiye döktükten sonra fırına verin ve 10-15 dakika pişirin. Bu sırada gözünüz 10. dakikadan itibaren fırında olsun, yanabilirler. İstediğiniz kızarıklığa gelince hemen alın.




Fırından çıkan damla çikolatalı kurabiyeleriniz hala yumuşak olacaklar, bu yüzden hemen kağıtlardan sıyırmaya çalışmayın, kırılırlar. Bırakın soğusunlar serbestçe :)


Soğuyan kurabiyeleri kağıtlardan dikkatlice alın.






2 yorum:

  1. kurabiyeler oldukça iştahaçıcı görünüyor şu an kriz geçiriyorum. tambuğday unu kullanınca tadı değişiyormu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yadırganacak bir fark olmuyor ama normal beyaz unla da yapılır.

      Sil