25 Aralık 2014 Perşembe

Tahinli ve Cevizli Kartopu Kurabiyeleri



Tahin pekmezi küçükken nasıl sevmemişim anlayamıyorum. Tahin yahu, dünyanın en lezzetli şeylerinden biri :D Neyse ki artık kendimi bu lezzetten mahrum bırakmıyorum.

Tahinli kurabiyeyi biz küçükken annem yapardı ama ben "ıyy tahin, ıyy pekmez" kafasında olduğum için tahinli kurabiyenin yanından bile geçmezdim. Hazır tahin de yemeye başlamışken son yıllarda bol bol da tahinli tarifler deniyorum. Tahinli sufle, tahinli kek var daha sırada. Bu kurabiyeler tahinli ve cevizli. İçinde yumurta ve kabartma tozu olmadığı için ağızda dağılıyor. Zaten ahinli cevizli kurabiye tarifi için pek de öyle teferruatlı malzemeye, zahmete gerek yok. Oldukça kolay bir kurabiye tarifi.

Üst kısmı un kurabiyesi gibi ağızda dağılan, altlar biraz daha kurabiye kıvamında. Çay yanına da kahve yanına da çok yakışıyor. Hatta ben türk kahvesi yanına lokum niyetine koyuyorum bu miniklerden. Bir kötü yanı var, ne kadar yerseniz yiyin yediğinizi anlamıyorsunuz, çok lezzetli ve yedikçe yiyesi geliyor insanın.





Ben daha önce bu kurabiyeden çok yaptım, yalnız bir sıkıntı oluyo. Genel olarak önerilen süre 10 dakika kadar pişirmek, ben ne zaman 10 dakika kadar pişirdiysem çiğ kaldı. Bu yüzden bence 10 dakika normal pişirip, 4-5 dakika da kontrollu olarak fırının üst gözünde, üstleri de hafif kızarana kadar 150derecede pişirmek. En azından ben böyle bir çözüm ürettim kendimce. Bakın, eğer 10-12 dakika sonra altları pişmiş üstleri hala çok hamur duruyorsa bunu deneyebilirsiniz. Belki sizde öyle bir sorun olmaz, ya da ben çok takığım bana hamur kalıyor gibi geliyor.

"Aldığı kadar un." Hiç sevmem bunu. Ama tam bir ölçü ben de çıkaramadım ne yazık ki ben de bu tahinli kurabiye tarifinde. Yumuşak ama yapışmayan bir hamur olacak, çok hafif dağılıyor elde.

Kabartma tozu kullanmıyoruz.



Tahinli ve Cevizli Kartopu Kurabiyeleri


(yaklaşık 24 tane 1-2 lokmalık kurabiye için)

1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı pudra şekeri
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı kırılmış ve kavrulmuş ceviz içi
Aldığı kadar un
Kurabiyeleri kaplamak için yaklaşık 1 çay bardağı kadar pudra şekeri

Cevizleri tavada 4-5 dakika kadar arada sallayarak veya karıştırarak kavurun. Ilıyınca bir bıçakla veya rondoda iri şekilde kıyın.

Fırını 175C ayarlayın.

Yoğurma kabına tahin, pudra şekeri ve yağı ekleyip çırpma teli veya kaşıkla pürüzsüz bir kıvam alana dek karıştırın. Daha sonra unu kontrollü şekilde ekleyin. Ele yapışmayan, yumuşak ama kırılgan bir hamur olacak. Cevizleri ekleyin ve biraz daha yoğurun

Hamurdan  yaklaşık tek lokmalık toplar olacak şekilde parçalar koparıp yuvarlayın ve pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin.

Kurabiyeleri pişirip ılıttıktan sonra Bir kaseye pudra şekeri doldurun ve kurabiyeleri iyice pudra şekeri ile kaplanacak şekilde nazikçe pudra şekeri ile kaplayın.


13 yorum:

  1. Çok severim tahini pekmezi ;))) Tahinli kek denedim, çok güzel oluyor ama kurabiyesini hiç denememiştim. Ama bu görüntülerden sonra kesin denerim bu tarifi, ellerine sağlık :))
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım beğenirsiniz. :) Sevgiler...

      Sil
  2. dilek,
    mahvoldum çok güzeller,bir türk kahvesi aşığı olarak yanında bittersiz olmuyo!
    ama ben bunu yarın denerim güzelim,kaç tane yerim bilmiyorum:)))
    bir sorum var,tazeliğini kaç gün korur,yılbaşı menüsüne eklesem diyorum,haftasonu yapsam korurmuyum çarşamba perşembe cuma:))
    eline sağlık,
    bir de acaba top yapmasak da normal kurabiye gibi hafif yaysak o zaman üstü pişmemesi yada daha geç pişmesi durumu engellenir mi?şekli böyle daha güzel ama:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tazeliğini 1 hafta korur ama cam kavanozda, hava aldırmadan saklamakta fayda var. Zaten yumurta, tereyağ yok ya bayatlayacak bir şey de yok :) Valla bizde 3 gündür açık duruyor, ben çok yapmışım bilmeden 60 tane falan çıktı, gidip geldikçe atıştırıyoruz 3 gündür hala ilk günkü gibi.

      Ben ilk yaptığımda aynen dediğin gibi yaymıştım, hatta çatalla bastırmıştım, üstü yine pişmemişti böyle bi hamurluk oluyo sanki Yalnız ben fırının orta katında kek pişirdiğim yerde pişiriyorum hep, belki direkt üst katlarda pişirsem olmazdı böyle. Bence 10. dakkadan sonra altını kontrol et, alt açık renkteyse biraz daha pişir ve benim gibi alt katlarda pişirme bak şu an aklıma geldi bu detay, benim ondan çiğ kalıyodur belki :D

      Sil
  3. Ah ben de öyle, tahin-pekmez karışınca iyiydi de, tahini sevmezdim, helvayı da hatta, ama şimdi tahin helvası buldum mu elime alıp ısırarak dolaşasım geliyor. Damak tadı geliştikçe böyle olurmuş, benimki biraz aşırı gelişti galiba :))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzeller.. Elinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. yaptım
    fena halde beğenildi,
    doğrusu ertesi gün 10 numara oldu:) galiba dinlenmek işe yarıyor:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. O kadar besleyici ve şirin görünüyorlarki bi okadar da lezzetlilerdir eminim. bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. merhaba blogunuza size ozel bir tasarim isterseniz lufen bize yazın..

    YanıtlaSil
  8. Amaniiinn hepsi birbirinden şahane tarifler, hepsini çılgınca denemek istiyorum bir an evvel ;))) tanıştığıma cok sevindim.. Sizi instagram'da da takibe aldım. Sevgiyle selamlıyorum, iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  9. Cok güzel görünüyor denemek istiyorum bu tarifi :)

    YanıtlaSil
  10. Allahım o nasıl güzel fincandır :)
    Ki kurabiyeler de gel beni ye diye bağırıyor...

    YanıtlaSil