22 Aralık 2014 Pazartesi

Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında

Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında

Balık ve yabanmersini mi? demeyin, lütfen demeyin. Beraber mükemmeller! Yabanmersini sosu garip gelebilir kulağa yemekte kullanım için ama inanın çok yakışıyorlar birbirlerine, bana güvenin bu tarifte yabanmersini kullanmak için. Ama derseniz ki benim elimde frenk üzümü var, onla da olur :) Keşke bende de olsa. Macro center çok uzak, başka yerlerde de bulamıyorum bir türlü. Neyse, dediğim gibi, içiniz meyve kullanmak konusunda rahat olsun. Kinoa salatasına bahar veya aroma verici herhangi bir şey eklenmediği için o zaten nötre yakın bir tada sahip kendi başına, somon hafif sarımsaklı ve soya sosundan dolayı tuz hissediliyor hafif hafif, yabanmersini sosu ise bu nötrlüğü ve tuzluluğu dengeleyecek kadar tatlı en fazla. Zaten meyvenin kendisi de tatlı değil çok, bu yüzden gayet dengeli oluyor yemek.




Nerden çıktı bu soslu somon derseniz, ben yemeklerde meyveye bayılıyorum. İkisinin çok yakışacağını düşündüm ve nette ufak bir araştırma yaptım, yapan var mı diye. Türk sitelerinde pek yok ama yabancı tarifler buldum biraz, herkes sosu başka yapmış neredeyse. Zaten hiçbiri de bildiğim bloglar/siteler değildi o yüzden birebir bir reçete uygulamak yerine kendi hayalgücümü kullandım. Çok da zorlamadım belki evdekilere fazla gelir diye ama böyle babamdan da onay aldı. Denerseniz umarım siz de çok seversiniz.

Yabanmersini artık eskisine göre daha çok bulunuyor. Ben genelde Macro Center veya Büyük Migros'lardan alıyorum ama diğer büyük marketlerde de vardır muhtemelen. Dondurulmuş halde Metro Marketlerde de var.

Somonu sosun içinde bekletebilirseniz daha güzel olur, ama vakit yoksa direkt pişirebilirsiniz. Soya tuzlu olduğu için ekleyeceğiniz 1-2 kaşık bal balığı tatlı yapmıyor, bu konuda da rahat olun.

Kinoayı kullanmadan önce 2-3 saat kadar suda bekletmek gerekiyor. Bunun için evvelden kinoaları derin bir kaseye alıp önce bir kere yıkayıp suyunu süzün. Daha sonra üzerini 3-4 parmak geçecek kadar oda ısısında suyla doldurun ve 2-3 saat kadar bekletin. Kullanmadan önce suyunu tekrar süzün ve iyice 3-4 kere yıkayın, süzün. ( Ben kinoaları tel süzgeçe alıp, orda bir güzel yıkıyorum bol su ile)

Garnitürü biz kendimiz hazırlar dondururuz hep, ev yapımı yoksa konserve veya dondurulmuş olarak marketten satınalabilirsiniz. Dondurulmuşlar pişmemiş oluyor diye biliyorum, dondurulmuş kullanırsanız önce haşlanamanız gerekebilir.



Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında 

Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında

Malzemeler

Sarımsaklı ve Soya Soslu Somon

2 kişilik
2 dilim somon balığı
1 çay bardağı soya sosu
2 diş sarımsak
1 dal biberiye
1 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı sirke (beyaz sirke veya elma sirkesi)

Önce somonları yarım saat kadar marine edeceğiz. Bunun için sarımsağı rendeleyin ve soya sosu, bal, sirke, biberiye ile beraber bir kaba alın, bal eriyene kadar karıştırın. Somonları içine bırakın. Arada bir çevirerek 30 kadar marine edin. (Bu aşamayı atlayıp, somonları direkt bu karışıma batırıp sonr ahemen de pişirebilirsiniz)

Somonları pişirmek için kalın tabanlı bir tavayı zeytinyağı ile hafif yağlayın ve somonları tavaya bırakın. İki tarafı da kızarana kadar pişirin.



Yabanmersini Sosu

En az yarım su bardağı yaban mersini (taze veya dondurulmuş)
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı balzamik sirke
2 yemek kaşığı bal/agave şurubu/akçaağaç şurubu (veya şeker)
1 tatlı kaşığı nişasta
1 orta boy mor soğan / yoksa normal soğan

Soğan ve sarımsağı küçük küçük doğrayıp tavada soteleyin. Daha sonra yabanmersini, bal, sirke, limon kabuğu rendesini ekleyin ve yabanmersinleri yumuşayıp suyunu iyice salana, karışımın rengi mor-koyu kırmızı olana kadar pişirin. En son 1 tatlı kaşığı nişastayı 3-4 yemek kaşığı su ile iyice karıştırıp topakçıklar kalmayınca sosun içine ekleyin ve 1-2 dakika daha pişirin.



Sıcak Kinoa Salatası

1 çay bardağı kinoa
1 bardak haşlanmış sebze garnitür (havuç, bezelye, patates. Tercihen evde yapılmış ama hazır da olur)
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Kinoayı 1.5 çay bardağı su ile tencereye alıp, tencerenin kapağını kapatın ve kinoalar suyunu çekene kadar pişirin. Yumuşamaları gerek. Kinolar haşlanıp yumuşayınca, garnitürü ve zeytinyağını ekleyip karıştırın.


Kinoa salatasını sıcakken bir tabağa alın, üzerine somonu bırakın. En son yabanmersini sosunu ekleyin.






2 yorum:

  1. aman Tanrııımmmm:):):) ama süper bişey bu ama!!!

    YanıtlaSil
  2. ben de takipteyim sizi beklerim. http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil