5 Nisan 2015 Pazar

Fıstık Kremalı Kakaolu Kurabiyeler




Antepfıstığı bana hep kızkardeşimi hatırlatır. Daha ufacıkken "ben fıstıkçıyla evlenicem" dediğini haırlıyorum, o kadar çok severdi. 1 kilo fıstık verin, yerdi. Bir de Gaziantep'te taze fıstık var, hele onun hastasıdır. Gaziantep'te doğup büyüyünce insanların sizden hep bir fıstık ve baklava düşkünlüğü beklentisi oluyor. Sanki doğuştan fıstıksever olmak lazım gibi. Ben de tam tersi, çok aramıyorum fıstığı, biri önüme getirirse yerim, yoksa aklıma fıstık yemek gelmez.

Baklava demişken, gerçekten benim küçükken Gaziantep'te yediğim baklavalarla bırakın Istanbuldaki o ünlü saçma baklavacıları, memleketteki çoğu baklavacının bile alakası kalmamış. Herkes basıyor şurubu, içinde azıcık fıstık. 1 tane baklava yiyorsun sanki 3 kilo şeker şurubu içmişsin gibi ağır geliyor. Istanbul'da pek meşhur olan Güllüoğlu, inanın iyi baklava yapmıyor. İyi yaptıkları ne var bilmiyorum, boş reklam. Aklınızda olsun, eğer Gaziantep'ten gelenlerden veya sipariş yolu ile baklava, şöbiyet gibi şeyler isteyecekseniz size önereceğim birkaç yer var.

Şöbiyet için Zeki Inal, Baklava için Koçak ve Imam Çağdaş. Bir de bu zincir Güllüoğlu furyasının dışında Abdulkadir Güllüoğlu var, onların da baklavaları, şöbiyetleri iyi.

Istanbul'da ise ilginç şekilde, Güllüoğlu furyasının yanında sönük kalmış ama bence çok daha iyi olan bir yer var: Pendik'te Gaziburma. Bence, bakın ben baklavanın memleketinde büyüdüm, Istanbul'daki Güllüoğullarının şeker şurubundan insanı komaya sokan baklavaları ve diğer fıstık fakiri tatlılarının yanında gayet iyiler.

Şeker şurubunun olayı da tahmin edebileceğiniz baklavanın terazide ağır çekmesi, işgüzarlık.

Tamam, bu kadar baklava muhabbeti yeter.

Fıstığa geri dönelim. Fıstık ve çikolatayı sevmeyen var mı aranızda? Bence yok. Ben de seviyorum bazen. Direkt yemektense, böyle kurabiyelerde, kremalarda veya kekin kendisinde fıstığı kullanmak daha çok hoşuma gidiyor. Bu kurabiyeler de o sevdiğim bazenlerden biri. Bol fıstıklı kremaları var ve kendileri kakaolu ve bademliler. Yalnız şimdiden söyleyeyim, biraz kalorililer. ama hangi tatlı gerçekten masum ki? Neyse siz bana kalırsanız 150 kilo olur çıkarsınız, bu yüzden ben baştan uyarımı yapayım. Ha yine de ben bunlardan yapıp, çayın yanında kendimden geçerek yemek istiyorum derseniz buyrun tarifi yazıyorum.


Bu tarifle yaklaşık 30-32 tane tek parça kurabiye çıkıyor, benim gibi sandviç şeklide yapmak isterseniz yaklaşık 15-16 kurabiyeniz olacak sonuçta.

Krema olarak, fıstıklı buttercream/yağlı krema yaptım.

Ben kremasını çok kalın sürdüğüm için bana biraz ağır gelirken evdekilere gayet yerinde geldi. Bu yüzden isterseniz siz benim kadar kalın katmanlar halinde sürmeyin ağır gelebileceğini düşünürseniz.


Fıstık Kremalı Kakaolu Kurabiyeler


Kakaolu Kurabiye

225 gram tereyağ (oda sıcaklığında)
1 yumurta sarısı
1.5  su bardağı +1 yemek kaşığı un
1/2 su bardağı kakao
2/3 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı kavrulmuş ve ufalanmış badem
1/4 çay kaşığı tuz

Bir kabın içinde un ve kakaoyu iyice karıştırın.

Bir çırpma kabına tereyağı ve şekeri alıp kremamsı bir kıvam alana kadar yaklaşık 1.5 dakika orta devirde çırpın. Yumurta sarısı, tuz ve vanilyayı ekleyin ve pürüzsüz olana kadar orta devirde çırpın. Un-kakao karışımı ve badem kırıklarını ekleyin ve yine orta devirde, hamur topak topak, topraksı bir hal alana kadar karıştırın. Bu aşamadan sonra biraz yoğurmanız ve unu yedirmeniz gerekecek. 2-3 dakika, hamurunuzu yoğurun ve un topakları kalmadığına emin olun. Bu aşamada eğer hamurun kıvamı size cıvık gelirse biraz daha un ekleyebilirsiniz.

Hamuru 2 parçaya ayırın streç film ile sarıp en az 1 saat dolapta bekletin.

Bekleme süresinin sonunda ilk parçayı bir merdane ile yarım santim kalınlığında açıp, tercihen çember şeklinde kurabiye kesici veya kahve finacı ağzı ile daireler kesin. Kestiğiniz daireleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip 175C önceden ısıtılmış fırında 12-14 dakika kontrollü pişirin. Kalan yarısı için de aynı işlemi uygulayın.

Aralarına krema sürmeden önce iyice soğuttuğunuzdan emin olun.



Fıstıklı Krema

150 gr oda sıcaklığında tereyağ
3 yemek kaşığı soğutulmuş süt kreması
1 çay bardağı ince çekilmiş fıstık içi
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1/4 çay kaşığı deniz tuzu

150 gram yumuşak tereyağını 30 sn kadar  çırpın ve pürüzsüz bir hal alınca pudra şekeri ve tuz ile tekrar bi 45 saniye kadar daha çırpın ve satenimsi bir görüntü almasıı sağlayın. Fıstık tozunu ve süt kremasını ekleyin, 1 dakika kadar daha çırpıp fıstığın iyice dağıldığından emin olunca çırpmayı bırakın ve oda ısısındaki kurabiyelerinizin arasını doldurmak için kullanın.


6 yorum:

  1. Kardesinin oturup 1 kilo taze fistigi yemesi cok tanidik geldi:)) Dilekcim ellerine kollarina saglik yine cok guzel gorunuyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha ya hala öyle, fıstıkçı tam. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. bi Antep mevzusu gördüm valla ilgimi çekti:):) bende Antepliyim de :):) yalnız bir kere gitmişinden :):)

    YanıtlaSil
  3. ben bu kurabiyeden yedim. ellerine sağlık dilek ciğim. herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil